У школі починає діяти новий Порядок організації інклюзивного навчання
17.01.2022 Administrator Категорія: Інклюзія
У школі починає діяти новий Порядок організації інклюзивного навчання
1 січня 2022 року набирають чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:
- “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами” від 21 липня 2021 р.
- “Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти” від 15 вересня 2021 р. № 957.
Порядок визначає організаційні засади інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами за інституційною (очною (денною) формою здобуття освіти у закладах загальної середньої освіти.
Створення умов для здобуття освіти учнями з особливими освітніми потребами забезпечують органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти шляхом належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти; підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку; забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів; забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання тощо.
Відтепер створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки. Підтримка першого рівня надається насамперед учням, у яких виникають труднощі під час навчання, але яким не потрібен інклюзивний клас. Другий, третій та вищі рівні підтримки зазначають у висновку ІРЦ.
Для організації інклюзивного навчання учня складається його індивідуальну програму розвитку, встановлюються правила надання підтримки учням з особливими освітніми потребами за п’ятьма рівнями підтримки.
Учням відповідно до рівня підтримки та індивідуальної програми розвитку надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) у вигляді занять.
Також змінені умови проведення індивідуальних і групових корекційно-розвиткових занять. Групові заняття проводять для 2–8 учнів.
Окрім того, дозволено створювати інклюзивні міжкласні групи (різні роки навчання) для проведення занять і вивчення предметів та інтегрованих курсів. У такі групі може бути від 6 до 12 учнів.
Новий порядок почне діяти з 1 січня 2022 року.
Докладно про різниці в підходах до навчання дітей з різними рівнями підтримки дивіться в інфографіці нижче: