Програма стратегічного розвитку закладу на період 2019-2022 рр.
17.06.2020 Administrator Категорія: Стратегія розвитку закладу
Тернопільський навчально-виховний комплекс
«Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого»
Тернопільської міської ради
Тернопільської області
Програма
стратегічного розвитку закладу
на період 2019 – 2022 рр.
СХВАЛЕНО
Протокол засідання педагогічної ради
№2 від 05.03.2019 р.
І. Вступ
Розроблення Програми стратегічного розвитку викликане входженням України до європейського освітньо-культурного розвитку, реформуванням освітньої галузі держави. В основі стратегії розвитку закладу покладено ідею «Формування життєвих компетентностей особистості в процесі навчально-пізнавальної діяльності шляхом впровадження ефективних технологій».
Соціальний запит закладу: Програма зорієнтована на створення школи, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.
Місія закладу: Творення духовного середовища освітнього процесу на засадах християнських цінностей з метою формування цілісної компетентної особистості.
Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу ТНВК «Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого» :
- людиноцентризм;
- верховенство права;
- забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
- забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі з особливими освітніми потребами;
- науковий характер освіти;
- цілісність і наступність системи освіти;
- прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
- відповідальність і підзвітність перед суспільством;
- нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
- свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми;
- фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
- гуманізм;
- демократизм;
- єдність навчання, виховання та розвитку;
- виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
- формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
- формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
- формування громадянської культури та культури демократії;
- формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
- сприяння навчанню впродовж життя;
- інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
- нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.
Діяльність закладу передбачає:
1. Самостійність закладу у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довір'я між учасниками педагогічної діяльності.
2. Науковість та ефективність освітнього процесу на основі сучасних педагогічних досягнень.
3. Демократизм і гуманізм освітнього процесу.
4. Збереження, передачу, відновлення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти.
5. Раціональність та доцільність вибору форм і засобів освіти й виховання для задоволення духовних запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних можливостей, інтересів.
6. Забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров'я.
7. Створення чіткої інноваційної системи освіти.
8. Творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи закладу.
9. Етичність стосунків усіх учасників освітнього процесу.
Ключові переваги Програми стратегічного розвитку:
1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.
2. Компетентнісний підхід до розбудови школи і розвитку учня.
3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат.
Очікувані результати:
- Підвищення якості освіти, розширення сфери додаткової освіти.
- Зростання творчої активності педагогів, поширення інноваційних педагогічних технологій на весь колектив.
- Здійснення проектної та дослідницької діяльності, засвоєння науково-технічних знань, розвиток навичок критичного мислення через використання освітніх технологій.
- Підвищення якості знань учнів.
- Створення медіа контенту, необхідного для ілюстрування навчального матеріалу, що зробить навчання цікавим, а ґаджети стануть помічниками в навчанні.
- Створення передумови для розуміння інклюзії як цінності демократичного суспільства.
- Підвищення престижу і підвищення рівня взаємодії закладу з навколишнім соціумом.
ІІ. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ
Програму стратегічного розвитку закладу розроблено на основі таких нормативних актів:
- Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 .
- КОНЦЕПЦІЯ реалізації державної політики в сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року.
- Закон України «Про загальну середню освіту».
- Державний стандарт початкової загальної освіти.
- Державний стандарт базової і повної освіти.
- Конвенція ООН про права дитини.
- Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року.
- Положення про заклад загальної середньої освіти.
ІІІ. Стратегія розвитку закладу на 2019-2022 рр.
Мета Програми: створення освітнього середовища, що дозволить забезпечити розвиток та виховання учня, здатного впливати на свою особистісну освітню траєкторію.
Завдання Програми:
- Створити ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів.
- Продовжити роботу щодо створення умов для формування індивідуальних освітніх маршрутів учнів.
- Створити умови для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами ( інклюзивне, індивідуальне навчання).
- Створити сучасне освітнє середовище.
- Розробити систему активного включення сім’ї в процес самовизначення, самореалізації учнів.
- Створити медіа простір для учасників освітнього процесу.
- Забезпечити підготовку випускників закладу, здатних до успішної самореалізації в суспільстві, що володіють ключовими життєвими компетентностями та наскрізними вміннями «Нової української школи» - особистостей, інноваторів, патріотів.
Основні напрями реалізації стратегії:
- Зміна статусу закладу: впровадження до 2022 р. інноваційної моделі гімназії на основі положень, визначених Законом України «Про освіту» та сучасних підходів до мети, змісту, завдань загальної середньої освіти.
- Інноваційний розвиток освітнього процесу як цілеспрямовані зміни на основі ключових позицій реформування освіти в Україні.
- Зміни в структурі та механізмах соціального партнерства.
- Створення інноваційної системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
- Створення належних умов для:
- реалізації інтелектуальної творчої діяльності, спрямованої на одержання нових знань та пошук шляхів їх застування;
- набуття знань щодо провадження інноваційної діяльності;
- розвитку інноваційної культури;
- забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів;
- доступного та якісного освітнього середовища;
- рівного доступу до освіти талановитої молоді, підтримки та розвитку обдарованих учнів;
- гуманних відносин в освітньому закладі;
- соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я учнів, формування здорового способу життя.
- необхідної матеріально-технічної бази.
ІV. Реалізація стратегії розвитку закладу
Модель учителя – компетентного професіонала
І. Проєкт «Готуємося до змін»
(Січень – березень 2019р.)
Якщо людина не знає,
до якої мети вона рухається,
для неї жоден вітер не буде попутним.
Сенека
Мета проєкту:
- забезпечити організаційні, нормативно-правові та психологічні умови впровадження стратегії розвитку гімназії.
Завдання проєкту:
- визначити цільові групи роботи над програмою (робочі групи, проектні команди, експертні групи), склад, обов’язки та повноваження;
- досягти концептуальної єдності, позитивного сприйняття та психологічної готовності до змін вчителів, учнів, батьків та соціальних партнерів.
Зміст діяльності за проєктом «Готуємося до змін»
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни виконання |
Відповідальні |
|
Обговорити концепцію стратегічного розвитку закладу на педагогічній раді, зборах класних колективів, батьківських зборах. |
Січень-лютий |
Директор, заступники директора, класні керівники |
|
Затвердити програму розвитку школи на 2019-2022 рр. |
Березень |
Директор |
|
Створити проектні групи:
|
Квітень |
Директор, голова батьківського комітету, голова учнівського парламенту |
|
Обрати керівників проєктних команд (проектних менеджерів) |
|
Директор, голова трудового колективу, голова учнівського парламенту |
|
Скласти плани роботи над проєктами, розподілити обов’язки в проєктних командах |
Квітень-травень |
Менеджери проєктів |
|
Створити фахові експертні групи |
|
Директор |
|
Вивчити всі чинні нормативно-правові акти в галузі освіти, які покладено в основу стратегічного розвитку закладу. |
|
Менеджери проєктів |
Результати проєкту:
- Сформованість концептуальної єдності до змін усіх суб’єктів освітнього процесу закладу.
- Організаційна готовність до впровадження програми стратегічного розвитку закладу.
II. Проєкт «Внутрішнє забезпечення якості освіти»
(квітень – грудень 2019 р.)
Мета проекту:
- формування стійкої довіри до закладу освіти з боку батьків, учнів, закладів вищої освіти, підприємницьких структур;
- гарантування надання освітніх послуг належного рівня та якості відповідно до державних стандартів та потреб споживачів;
- забезпечення відкритості освітньої політики школи.
- визначити організаційну та функціональну структуру системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
- забезпечити відповідність ресурсної бази сучасному змісту, критеріям якості освіти, вимогам допрофільного навчання в школі;
- розробити локальні акти, які регламентують функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
Зміст діяльності за проектом «Внутрішнє забезпечення якості освіти»
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни виконання |
Відповідальні |
1 |
На засіданнях методичних об’єднань провести уточнення понятійного поля та ціннісних орієнтирів проблеми внутрішнього забезпечення якості освіти на основі ст. 41 Закону України «про освіту» |
Квітень 2019 р. |
Голови МО |
2 |
Розробити Положення «Про академічну доброчесність», погодити його з органами самоуправління, затвердити на засіданні педагогічної ради |
Серпень 2019 р. |
Адміністрація, голова ТК |
3 |
Визначити склад комісії з академічної доброчесності, затвердити його на засіданні педагогічної ради; оприлюднити на сайті школи |
Серпень 2019 р. |
Голова ради школи |
4 |
Розробити критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти, затвердити їх на засіданні педагогічної ради, оприлюднити на сайті школи |
Серпень 2019 р. |
Заступники директора з НВР, голови МО, вчителі-предметники |
5 |
Розробити критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності, затвердити їх на засіданні педагогічної ради і оприлюднити на сайті школи |
Жовтень 2019 р. |
Заступники директора з НВР, голови МО, батьківська рада, адміністратор сайту |
6 |
Розробити критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу, затвердити їх на загальній конференції і оприлюднити на сайті школи |
Грудень 2019 р. |
Голова ради школи |
7 |
Забезпечити наявність необхідних ресурсів для організації освітнього процесу: кадрові, навчально-методичні ресурси (навчальні плани, програми, підручники, посібники, електронний контент), матеріально-технічне забезпечення (комп’ютерна техніка, обладнання навчальних кабінетів відповідно до нового змісту освіти та сучасних технологій навчання); науково-методичне забезпечення (підвищення кваліфікації вчителів) тощо |
Квітень-грудень 2019 р. |
Директор школи, голова ради школи |
8 |
Розробити Положення з визначенням організаційної та функціональної структури внутрішнього забезпечення якості освіти |
Жовтень-Листопад 2019 р.
|
Керівник проєкту |
9 |
Розробити освітню програму школи з урахуванням поступового переходу до освітньої програми гімназії |
Травень-Серпень 2019 р. |
Заступники директора з НВР, голови МО, голова ради школи |
10 |
Розробити інші локальні акти, визначені в Положенні про систему внутрішнього забезпечення якості освіти |
Вересень –Жовтень 2019 р. |
Керівники робочих груп |
Очікувані результати:
- Створення нормативної бази системи забезпечення якості освіти.
- Ресурсне забезпечення організації освітнього процесу відповідно до нових освітніх стандартів.
III. ПРОЕКТ «Інноваційна особистість»
(вересень 2019р. – вересень 2022р.)
Мета:
- створити умови для розвитку інноваційної особистості всіх суб’єктів освітнього процесу;
- розвивати професійну рефлексію в процесі освітньої діяльності;
- забезпечити умови для методичного забезпечення психологічної підтримки освітнього процесу.
Завдання:
- використати сучасні активні методи розвитку інноваційного потенціалу педагогів, учнів та батьків;
- упроваджувати ідеї педагогіки партнерства в освітньому процесі.
Пріоритетні напрями розвитку особистості педагога:
- атестація педагогічних працівників: здобуття фахових компетентностей спеціалізованої освіти (стаття 50);
- сертифікація: зовнішнє оцінювання професійних компетентностей (на добровільних засадах виключно за власною ініціативою) (стаття 51);
- створення середовища цілеспрямованого саморозвитку творчо-ініціативного педагога (стаття 59).
Основні професійні принципи особистості педагогічного працівника у системі компетентностей
- Інтелектуальна компетентність (наукові знання);
- Психологічна компетентність;
- Управлінська компетентність (базові вміння);
- Мотиваційна компетентність;
- Проектна компетентність;
- Методична компетентність.
Мета: розвивати професійну рефлексію в процесі освітньої діяльності; забезпечити умови для методичного забезпечення психологічної підтримки освітнього процесу
Шляхи реалізації проекту |
Термін реалізації |
||
2019 |
2020 |
2021 |
|
Створити:
|
2019 |
2020 |
2021 |
Продовжити діяльність:
|
2019 |
2020 |
2021 |
Проводити:
|
2019 |
2020 |
2021 |
Забезпечити:
|
2019 |
2020 |
2021 |
Визначати:
|
2019 |
2020 |
2021 |
Клопотати: про нагородження з нагоди державних, професійних свят, ювілейних дат |
2019 |
2020 |
2021 |
Зміст діяльності за проектом «Інноваційна особистість»
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни виконання |
Відповідальні |
1 |
Тренінги для педагогічних працівників закладу: «Формування психологічної готовності до змін», «Критичне мислення» |
Двічі на рік |
Практичний психолог |
2 |
Провести науково-практичний семінар «Інноваційність як стиль життя» |
Раз на рік |
Керівник семінару |
3 |
Проводити наукові дискусії «Креативні методи розв’язання проблем» |
Раз на рік |
Заступник директора з МР |
4 |
Проводити навчальні семінари, круглі столи, майстер - класи, педпрактики, тижні педагогічної майстерності, методичні декади, педради-дискусії |
Щорічно |
Заступник, голови МО |
5 |
Проведення конкурсів «Креативний педагог», «Креативний учень» |
Раз на рік |
Заступник директора, педагог-організатор |
6 |
Воркшопи педагогів школи «Впроваджуємо ідеї педагогіки партнерства» |
Двічі на рік |
Голови МО |
7 |
Скласти банк науково-дослідних установ (інститутів, кафедр) для стажування педагогічних працівників закладу з питань сучасних методів і засобів наукових досліджень |
Травень 2020 р. |
Голови МО |
8 |
Участь педагогів закладу в науково-практичних конференціях, Містечках освітніх технологій |
Раз на півріччя |
Голови МО |
9 |
Участь педагогів у Наукових пікніках (за програмою STEM-освіти) |
Раз на півріччя |
Голови МО |
10 |
Проведення флешмобу «Генеруємо ідеї» (за допомогою Інтернет-ресурсів) |
Двічі на рік |
Голови МО, голова учнівського самоврядування |
Очікувані результати:
- cтворення психолого-педагогічного, методичного та науково-методичного інструментарію щодо розвитку інноваційності всіх учасників освітнього процесу.
- запровадження в освітній процес альтернативних ідей педагогіки.
- ріст педагогічної майстерності вчителів;
- підвищення методичної культури.
ІV. ПРОЕКТ «ОСВІТА ДЛЯ «ОСОБЛИВИХ» ДІТЕЙ»
Мета: створити у школі середовище, в якому
- Цінність дитини не залежить від її здібностей і досягнень;
- Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою;
- Всі учасники освітнього процесу отримують підтримку і дружбу ровесників;
- Забезпечити задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини;
- Залучати батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей;
- Забезпечити командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів;
- Складність завдань відповідає можливостям дитини;
- Забезпечити рівний доступ до навчання в освітньому закладі та отримання якісної освіти кожною дитиною;
- Забезпечити подолання потенційних бар'єрів у навчанні.
Шляхи реалізації
Шляхи реалізації проекту |
Термін реалізації |
||
2019 |
2020 |
2021 |
|
Проводити: - роботу із забезпечення наступності та перспективності освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у діяльності школи та дошкільного закладу «Веселка; - просвітницьку роботу щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі; - консультаційну роботу батьків для обстеження дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивно-ресурсному центрі та визначення форми їх навчання. |
|
|
|
Забезпечити:
|
|
|
|
Очікувані результати: створення середовища в школі, яке забезпечить визнання того, що -
- всі діти можуть навчатися;
- це вдосконалення освітньої структури, систем і методик для забезпечення потреб всіх дітей;
- це частина великої стратегії по створенню інклюзивного суспільства;
- це динамічний процес, який знаходиться постійно в розвитку.
V. ПРОЕКТ «СУЧАСНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ. STEM - ОСВІТА В ШКОЛІ»
Мета проекту:
- Підвищення зацікавленості учнів до освіти в науково-технічній сфері, стимулювання зацікавленості в дослідницькій діяльності та активному залученню учнів до участі в конкурсах, проектах з метою популяризації STEM -професій.
Завдання проекту:
- використання засобів STEM-освіти для надання можливості учням здійснювати проектну та дослідницьку діяльність;
- засвоювати науково-технічні знання;
- розвивати навички критичного мислення.
Шляхи реалізації проекту |
Термін реалізації |
||
2019 |
2020 |
2021 |
|
Створити в школі кабінет – STEM-лабораторію |
2019 |
|
|
Вивчення нормативної бази по запровадженню STEM - освіти в навчальних закладах. |
2019 |
|
|
Вивчення досвіду роботи по запровадженню STEM - освіти через он-лайн платформи (вебінари, тренінги) |
2019 |
2020 |
2021 |
Забезпечити проходження майстер - класів, курсів для вчителів, як проводитимуть уроки в STEM-лабораторії |
2019 |
2020 |
2021 |
Модернізувати в школі локальну мережу |
2019 |
|
|
Забезпечити доступ до високошвидкісного Інтернету |
2019 |
|
|
Використовувати обладнання STEM-лабораторії в урочній і позаурочній діяльності |
2019 |
2020 |
2021 |
Долучатися до створення платформи для спілкування, пошуку і підтримки перспективних наукових ідей щодо розвитку STEM-освіти в Україні |
|
|
2021 |
Запровадити в 1-2 класах STEM - годину «LEGO – винахідник» |
|
|
Очікувані результати:
- покращення якості знань з предметів природничо-математичного циклу;
- розвиток критичного мислення;
- отримання досвіду в роботі над проектами;
- впровадити сучасні методи та методики навчання;
- надати інструменти для рівного доступу до якісної освіти.
VI. ПРОЕКТ «ЗАКЛАД ОСВІТИ – ТОЛЕРАНТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ. СТОП БУЛІНГ»
Мета проекту:
- сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;
Завдання проекту:
- скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;
- організувати профілактичну роботу на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;
- забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;
- поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх;
- налагодити правову пропаганду й освіту через наочну агітацію та шкільний медіа центр.
№ |
Шляхи реалізації |
Термін реалізації |
|||
2019 |
2020 |
2021 |
|||
1 |
Ознайомити вчителів із завданням розвитку комунікативних та інформаційно- комунікаційних компетенцій здобувачів освіти в умовах особистісно зорієнтованого і діяльнісного підходів у виховній роботі |
2019 |
|
|
|
2 |
«Комунікативна культура як сукупність знань, умінь, навичок забезпечення взаємодії людей у конкретній соціокультурній ситуації» |
2019 р. |
|
|
|
3 |
Розглянути стан роботи з профілактики правопорушень в учнівському середовищі |
2019-2020 |
|
|
|
4 |
Вивчити стан та поширеність дитячої бездоглядності та безпритульності |
2020 |
|
||
5 |
«Запровадження в освітній процес здоров’язберігаючих технологій, створення безпечних умов» |
2019 |
|
|
|
6 |
Продовжити вивчення на уроках правознавства Законів України, статей Конвенції ООН. Інших документів щодо даного проекту |
2019 |
2020 |
2021 |
|
7 |
Аналіз результатів педагогічного процесу з метою виявлення загальних та окремих проблем у виховній роботі |
2019 |
2020 |
2021 |
|
8 |
Взаємовідвідування уроків, виховних заходів з метою запозичення кращого досвіду реалізації проблеми боулінгу та наступним аналізом |
2019 |
2020 |
2021 |
|
9 |
Брати участь у щорічних конкурсах дружин юних пожежників та юних інспекторів руху |
2019 |
2020 |
2021 |
|
10 |
Розробити заходи щодо профілактики дитячої бездоглядності та безпритульності, правової та психологічної підтримки дітей та підлітків, які потрапили в складні соціальні умови |
2019 |
2020 |
2021 |
|
11 |
Підготувати банк розробок виховних заходів із правознавства, з проблем профілактики злочинності, наркоманії, алкоголізму серед дітей та підлітків, з питань запобігання транспортного травматизму серед дітей та пожежної безпеки |
2019 |
2020 |
2021 |
|
12 |
Проводити зустрічі з підлітками з метою профілактики правопорушень та навчання правильної поведінки в кризових ситуаціях |
2019 |
2020 |
2021 |
|
13 |
Проводити моніторинги щодо проявів насилля над дітьми, бездоглядності, правопорушень серед неповнолітніх і рівня обізнаності дітей та учнівської молоді з питань негативного впливу на життя й здоров'я алкоголю, тютюну, наркотиків |
2019 |
2020 |
2021 |
|
14 |
Залучення здобувачів освіти до активного громадського життя й запобігання антисоціальній поведінці та організувати проведення рейдів з питань запобігання негативним проявам у молодіжному середовищі |
2019 |
2020 |
2021 |
|
15 |
«Розвиток комунікативних компетенцій здобувачів освіти у позаурочній діяльності» |
|
2021 |
||
16 |
«Формування культури спілкування,безпечного толерантного середовища та інформаційної культури учасників освітнього процесу» |
2020 |
|
||
17 |
Переглянути й доповнити Правила внутрішнього розпорядку з метою максимального гарантування безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу |
2019 |
|
|
|
18 |
Активізувати діяльність педагогічного колективу з органами самоврядування з формування в дітей і молоді духовності, моральної культури, толерантності, уміння жити в громадянському суспільстві |
2019 |
2020 |
2021 |
|
19 |
Забезпечити розвиток гурткової роботи, організованого дозвілля; сприяти участі кожного педагогічного працівника у виховній, гуртковій та позанавчальній роботі |
2019 |
2020 |
2021 |
|
20 |
Розробити методичні рекомендації щодо організації роботи в закладі із запобігання злочинності й правопорушень серед дітей і підлітків, дитячої бездоглядності, бродяжництва та жебрацтва |
2020 |
|
||
21 |
Проводити семінари-тренінги за участю адміністрації, практичного психолога, класних керівників із питань профілактики насильства, жорстокості та впливу сучасних телекомунікаційних технологій на психіку дітей, організації дієвої антитютюнової, антиалкогольної та антинаркотичної пропаганди, тактики поведінки з дітьми, які підозрюються у вживанні алкогольних, наркотичних та психотропних речовин |
2019 |
2020 |
2021 |
|
22 |
Продовжувати впровадження в практику роботи школи комплексної програми щодо формування навичок здорового способу життя |
2019 |
2020 |
2021 |
|
23 |
Організовувати зустрічі дітей та підлітків із представниками поліції, інспекторами служби у справах неповнолітніх |
2019 |
2020 |
2021 |
|
24 |
Проводити виховні заходи на правову тематику, круглі столи, конференції |
2019 |
2020 |
2021 |
|
25 |
Медичній сестрі під час медичного огляду виявляти дітей і підлітків, схильних до вживання алкоголю та наркотичних речовин |
2019. |
2020 |
2021 |
|
26 |
Із метою превентивного виховання школярів сприяти використанню в просвітницькій роботі наочності, навчальних відеофільмів, які сприяють формуванню здорового способу життя |
2019 |
2020 |
2021 |
|
27 |
Продовжити роботу над підвищенням психологічної і професійної компетентностей, опанування інноваційними методами й технологіями надання психологічних послуг. |
2020 |
2021 |
||
28 |
Формування інформаційної та комунікаційної культури учасників освітнього процесу |
2019 |
2020 |
2021 |
|
29 |
Організація та проведення виховних заходів, спрямованих на розвиток комунікації, навичок роботи в групі, самопрезентації, ораторського мистецтва учнів. |
2019 |
2020 |
2021 |
|
Очікувані результати:
- створення системи виховної та профілактичної роботи в закладі;
- усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин;
- організація змістовного дозвілля та відпочинку здобувачів освіти;
- допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;
- навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);
- профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;
- набуття досвіду інформаційно-комунікаційних та комунікативних компетенцій учасників навчально-виховного процесу;
- створення безпечного толерантного середовища; виховання соціально активної та комунікативної особистості з високим рівнем духовності і моралі.
VІI. Проект «Медіацентр – основа розвитку творчих здібностей школярів»
Мета проекту:
- інформаційне забезпечення доступу до якісної освіти, що сприятиме наближенню рівня навчання в школі до європейських і світових стандартів, творчим пошукам учителів та розвитку здібностей учнів.
Завдання проекту:
- запровадження нових бібліотечних технологій, організаційних форм і методів роботи;
- збір, накопичення та обробка навчальної й навчально-допоміжної інформації (у тому числі тої, що створюється педагогами й учнями) відповідно до освітніх програм;
- ведення електронного каталогу підручників і навчально-допоміжних матеріалів;
- ведення електронної системи обліку книжкового фонду та електронних ресурсів;
- ведення електронної бази даних користувачів (педагогів та учнів);
- надання користувачам (педагогам та учням) консультативної та практичної допомоги із створення освітніх проектів (презентацій, Інтернет-проектів тощо) з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
- надання педагогам практичної допомоги з проведення занять на базі Медіа центру з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
- формування у користувачів (педагогів та учнів) навичок самостійного, творчого пошуку й одержання інформації з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
№ |
Шляхи реалізації |
Термін реалізації |
||
2019 |
2020 |
2021 |
||
1 |
Організація доступу до Інтернету з метою використання електронної пошти |
2019 |
|
|
2 |
Організація колективних занять та колективних переглядів з використанням сучасних медіа матеріалів; |
2019 |
2020 |
2021 |
3 |
Ведення електронного каталогу |
2019 |
2020 |
|
4 |
Сворення шкільної теле-відеостудії та радіоцентру |
2019 |
2020 |
|
5 |
Забезпечення потрібного режиму збереження бібліотечного фонду |
2019 |
2020 |
2021 |
6 |
Постійно оновлювати медіа центр сучасними технічними засобами |
2019 |
2020 |
2021 |
7 |
|
2019 |
2020 |
2021 |
Очікувані результати:
- Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи.
- Запровадження ІКТ в школі має перейти від одноразових проектів у системний процес, який охоплює всі види діяльності.
- ІКТ суттєво розширять можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі технологічні компетентності.
- Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці.
- Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).