Наказ про Про створення у закладі безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), організацію освітнього процесу щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок в 2023/2024н.р.

13.10.2023   Administrator   Категорія: Stop Булінг

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ШКОЛА-КОЛЕГІУМ ПАТРІАРХА ЙОСИФА СЛІПОГО»

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

46018, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Юності,3

тел/факс(0352) 53-31-22, 53-31-21 код ЄДРПОУ 37894481

 

НАКАЗ

___ _____2023 р.                    №____

Про створення у закладі безпечного

освітнього середовища, вільного

від насильства та булінгу (цькування),

організацію освітнього процесу щодо

формування в дітей та учнівської молоді 

ціннісних життєвих навичок в 2023/2024н.р.

 

Відповідно до Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», листа Міністерства освіти і науки України від 13.04.2020 № 1/9-207 «Роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646», Постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021р. №775 «Про внесення змін до Порядку забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітей, які постраждали від жорстокого поводження», листа Міністерства освіти і науки України від 26.08.2021р.  № 1/9-423 «Про виконання вимог законодавства щодо захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі постраждали від жорстокого поводження», Постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018р. №658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі», з метою створення в закладі безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких проявів насильства; організації діяльності щодо захисту прав та інтересів дітей; формування в здобувачів освіти соціальної та громадянської компетентностей, вміння вибудовувати доброзичливі й толерантні стосунки із учасниками освітнього процесу 

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Відповідальним за організацію заходів у сфері запобігання та протидії будь-яких проявів насильства в закладі призначити Куцкір Світлану Владиславівну, заступника директора з навчально-виховної роботи.

  2. Затвердити склад Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) (додаток 1).

  3. Затвердити Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування) (додаток 2).

  4. Затвердити Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (додаток 3).

  5. Затвердити план заходів щодо формування в дітей та учнівської молоді  ціннісних життєвих навичок, профілактики будь-яких проявів насильства, булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, запобігання торгівлі людьми (додаток №4).

  6. Педагогічним працівникам забезпечити виконання Заходів щодо формування в дітей та учнівської молоді  ціннісних життєвих навичок, профілактики будь-яких проявів насильства, булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, запобігання торгівлі людьми.

  7. Контроль за виконання наказу залишаю за собою.

    

         Директор                                                                          Марія ГУЦАЛ

 

З наказом ознайомлені: _____________ Світлана КУЦКІР «___»______2023р.

Педпрацівники на засіданні педагогічної ради _____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до наказу від____________ №___

                                                                 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор ТНВК «Школа-колегіум

Патріарха Йосифа Сліпого»

___________Марія ГУЦАЛ

 

Склад Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

Гуцал Марія Богданівна – директор школи-колегіуму, голова Комісії;

Куцкір Світлана Владиславівна  – заступник директора з навчально-виховної роботи, заступник голови Комісії;

Староста Олександр Іванович – педагог-організатор, секретар Комісії;

Даценко Олександра Іванівна - заступник директора з навчально-виховної роботи, член комісії;

Панасюк Наталія Дмитрівна - заступник директора з навчально-виховної роботи, член комісії;

Чайковський Вадим Валерійович – головний спеціаліст відділу соціально-правового захисту дітей ССНД (за згодою);

Хомик Ірина Богданівна – голова клубу педагогічного спілкування класних керівників і психологічної служби, член комісії;

Ференц Наталія Ярославівна – голова педагогічної майстерні вчителя початкових класів Нової української школи, вихователів груп подовженого дня член комісії;

Сидор Марія Михайлівна  - учитель історії та правознавства, член комісії;

Cестра медична, член комісії;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до наказу від____________ №___

                                                                 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор ТНВК «Школа-колегіум

Патріарха Йосифа Сліпого»

___________Марія ГУЦАЛ

Порядок подання та розгляду 

(з дотриманням конфіденційності)

заяви про випадки булінгу (цькування)

 

  1. Повідомляти про випадки булінгу (цькування) в закладі може будь-яка особа, учасником або стороною якого вона стала або яка підозрює про його вчинення стосовно неповнолітньої особи та/або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, або про який отримала достовірну інформацію.

  2. Повідомлення можуть бути в усній та/або письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації (телефон, соціальні мережі, електронна пошта, електронні месенджери, офіційні веб ресурси та ін.).

  3. Звернення,  заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування) фіксується у Журналі звернень.

  4. Повнолітні учасники освітнього процесу зобов'язані вжити заходів невідкладного реагування у разі звернення дитини та/або якщо вони стали свідками булінгу (цькування) (оцінити рівень небезпеки життю та здоров'ю сторін булінгу (цькування), негайно втрутитись із метою припинення небезпечного впливу, надати (за потреби) невідкладну медичну та психологічну допомогу, звернутись до органів охорони здоров'я для надання медичної допомоги тощо).

  5. Директор закладу:

  6. у разі отримання заяви про випадок булінгу (цькування) не пізніше однієї доби повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України про звернення, одного з батьків або законних представників неповнолітньої особи;

  7. для невідкладного надання психологічної допомоги (за потреби) інформує територіальний орган (підрозділ) служби у справах дітей та/або центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

  8. для організації надання медичної допомоги постраждалій особі (за потреби) викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги;

  9. скликає засідання Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) не пізніше, ніж три робочі дні з дня надходження заяви про випадок або підозру з метою планування та застосування необхідних заходів реагування;

  10. визначає особу зі складу Комісії, відповідальну за підготовку матеріалів для засідання (шляхом опитування учасників випадку, з’ясування наявності фото та відеофіксацій, психологічної характеристики сторін тощо);

  11. інформує особу, яка звернулась із заявою, про подальший порядок її розгляду.

  12. До участі в засіданні Комісії також можуть бути залучені сторони булінгу (цькування) (за потреби), один з батьків або законних представників неповнолітнього кривдника та потерпілого, представники інших суб’єктів реагування на випадки боулінгу (цькування) в закладі та інших зацікавлених сторін.

  13. До повноважень комісії належать:

  14. розгляд та аналіз матеріалів за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування);

  15. визначення сторін булінгу (цькування), можливих причин та необхідних заходів для їх усунення;

  16. планування заходів стабілізації психологічного клімату у колективі, формування емпатії між сторонами булінгу (цькування) та надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування), у тому числі із залученням необхідних фахівців із надання правової, соціальної та іншої допомоги тощо;

  17. формування рекомендацій для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з неповнолітніми сторонами булінгу (цькування) та їхніми батьками або законними представниками;

  18. формування рекомендацій для батьків або законних представників неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

  19. За підсумками роботи Комісії складається протокол.

  20. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) згідно з протоколом засідання Комісії відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

до наказу від____________ №___

                                                                 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор ТНВК «Школа-колегіум

Патріарха Йосифа Сліпого»

___________Марія ГУЦАЛ

 

 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

 

  1. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

  2. Необхідні заходи виховного впливу визначає та планує Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі.

  3. Керівник закладу вживає необхідних заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу, в тому числі залучення (за потреби) необхідних фахівців із надання правової, психологічної, соціальної та іншої допомоги тощо.

  4. Керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

  5. Практичний психолог та соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків:

 

  • діагностують стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування);

  • за результатами діагностики розробляють план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків або законних представників;

  • розробляють та реалізують програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;

  • розробляють профілактичні заходи для групи, в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;

  • здійснюють супровід педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи, в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);

  • забезпечують надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

6. Педагогічні працівники, які забезпечують освітній процес для групи, в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування):

  • виконують рекомендації Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі щодо доцільних методів навчання та організації роботи з неповнолітніми сторонами булінгу (цькування) та їхніми батьками або законними представниками;

  • забезпечують інтеграцію антибулінгового компоненту в освітній процес, який визначається правилами поведінки учасників освітнього процесу в закладі, статутом закладу, законодавством;

  • виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії групи під час освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

до наказу від____________ №___

                                                                 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор ТНВК «Школа-колегіум

Патріарха Йосифа Сліпого»

___________Марія ГУЦАЛ

 

План заходів

щодо формування в дітей та учнівської молоді  ціннісних життєвих навичок, профілактики булінгу, кримінальних правопорушень,

запобігання торгівлі людьми

 

Назва заходу

Дата проведення

Відповідальний

1

Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками закладу Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства», законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного, духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

 

Протягом

року

Адміністрація

Педагогічні працівники 

2

Під час відвідування учнів вдома з’ясовувати умови проживання та виховання дітей в родинах з метою виявлення неблагодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми.

 

Протягом року

Класні керівники, практичний психолог

3

Ознайомити батьків із  нормативно-правовими актами України щодо формування в здобувачів освіти ціннісних життєвих навичок, протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми.

 

Вересень

Класні керівники

4

Провести цикли зустрічей з батьками:

  • «Stop булінг. Три проблеми батьків, які спливають на дитячу психіку»

  • «Коли вашу дитину цькують»

  • «Медіація – крок до примирення»

Протягом року

Класні керівники

Практичний психолог

5

Проводити інформаційно-просвітницьку діяльність серед здобувачів освіти щодо булінгу (цькування) та нетерпимого

ставлення до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках.

 

Систематично

Класні керівники,

педагог-організатор,

Куцкір С.В.

6

Довести до відома учасників освітнього процесу Порядок дій при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі.

 

Вересень

Адміністрація

7

Організувати механізм звернення для повідомлень про випадки булінгу (цькування). Оформити Журнал звернень.

 

Вересень

Куцкір С.В.

8

В разі виявлені фактів насильства над дітьми, випадків булінгу, суїциду та подій, які впливають на порушення прав та свобод здобувачів освіти негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам.

 

За потребою

Куцкір С.В.

9

Оновлювати та поповнювати інформаційні матеріали «Стоп булінг» на офіційному сайті закладу.

 

Вересень

Адміністрація

10

Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої культури, толерантного ставлення до людей.

 

Постійно

Педагогічний колектив

11

Реалізувати проєкт «Маю право бути собою»

Протягом року

Педагогічний колектив

12

Розміщувати довідкову інформацію щодо соціального і правового захисту постраждалих від насильства на сайті закладу, стенді «Ми і закон», продовжити роботу «Кімнати довіри».

 

Протягом року

Адміністрація

Практичний психолог

13

Проводити з учнями бесіди, круглі столи, тренінги щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, профілактики булінгу, кримінальних правопорушень, запобігання торгівлі людьми.

Протягом року

 

Класні керівники

14

Організувати перегляд відеороликів «Булінг в школі та як з ним боротися», «Діти проти насильства».

Протягом року

Практичний психолог

15

Проводити індивідуальну роботу в класах з особами «групи ризику» з питань попередження насильства в сім’ї.

Протягом року

Класні керівники

Практичний психолог

16

Проводити анкетування, тренінги, бесіди щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, профілактики булінгу, кримінальних правопорушень, запобігання торгівлі людьми.

Протягом року

Класні керівники

Практичний психолог

17

Провести засідання клубу педагогічного спілкування класних керівників, педагога-організатора «Безпечна школа. Маски булінгу»

Листопад

Куцкір С.В.

Практичний психолог

18

Забезпечити проведення тижня «Зупинимо булінг разом»

25.09-02.10 2023р.

Практичний психолог

19

Забезпечити проведення шкільного етапу  конкурсу відео та фоторобіт серед учнів в рамках соціального проєкту «Безпечна країна».

 

Жовтень

Адміністрація

20

Організувати та провести заходи Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».

 

Листопад-грудень

Практичний психолог

Педагогічний колектив

21

Інформацію про проведену роботу розміщувати на сайті школи-колегіуму

 

Протягом року

Гнатик І.В.